Thursday, December 12, 2013

cukai oh cukai..

PAS WILAYAH : CUKAI TAKSIRAN  BARU DBKL JELAS KETEPI KEBAJIKAN WARGA WP

PAS wilayah  memandang serius tindakan untuk menaikkan cukai taksiran hartanah oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) . Badan Perhubungan PAS Wilayah Persekutuan melihat ini sebagai satu tindakan yang tidak melihat kepada realiti sebenar warga WP  yang sememangnya telah dihimpit dengan pelbagai masalah ekoran hambatan ekonomi yang semakin mencabar pada masa sekarang.

Badan perhubungan Pas Wilayah Persekutuan yakin tindakan ini pasti akan memberikan kesan kepada cukai pintu yang terpaksa ditanggung oleh warga KL . Persoalan yang lebih besar yang mahu kami bangkitkan disini, adakah DBKL sedar ataupun tidak bahawa rakyat sekarang sedang dihimpit dengan tekanan kehidupan dengan kenaikan harga barang yang membebankan ? GST sahaja sudah cukup untuk memeningkan warga WP bagaimana untuk meneruskan survival kehidupan sekarang dengan kos hidup yang semakin meningkat  kesan kenaikan harga barang keperluan yang tidak terkawal, kenaikan harga minyak, bakal kenaikan tarif elektrik, tol dan tambang pengangkutan awam .
Sekarang kita warga WP dibebani pula dengan cukai taksiran hartanah oleh pihak DBKL. Ianya satu tindakan yang diluar jangkaan kita dan luar jangkaan sebagai seorang warga WP yang terpaksa berhempas pulas untuk mencari sesuap rezeki. Ianya juga amat bertentangan dengan slogan kerajaan BN yang dilaungkan selama ini ' Rakyat diutamakan'.

BANTAHAN CUKAI TAKSIRAN HARTANAH PADA 16/12/2013 DI DATARAN DBKL

Melihatkan ianya adalah satu kezaliman kepada warga WP, maka menjadi satu tanggungjawab kepada Badan Perhubungan Wilayah Persekutuan melancarkan kempen membantah kenaikan cukai taksiran hartanah oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Maka dengan itu kami menyeru kepada seluruh ahli PAS khususnya ahli PAS di Wilayah Persekutuan dan seluruh warga kota untuk hadir menyatakan bantahan pada 16/12 /2013 di Dataran DBKL, Jalan Raja Laut jam 11.00 pagi, inshaAllah. Ini bukannya isu untuk agenda  kepentingan parti-parti tertentu tetapi ianya merupakan agenda rakyat yang mesti diutamakan dan diperjuangkan.   Jangan lupa inshaAllah kita bertemu disana.  

" ALLAHU AKBAR ! "
" RAHMAT UNTUK SEMUA "  


HAJI MOHAMAD NOOR, 
PESURUHJAYA  PAS WILAYAH PERSEKUTUAN

No comments:

Post a Comment